Wednesday, February 17, 2010

SI TANGGANG MODEN


Tengahari semalam, ILA tertengok rancangan Wanita Hari Ini [WHI] di TV3. Mereka menjemput 2 warga tua yang dok dekat Rumah Seri Kenangan. Seorang lelaki dan seorang perempuan.


Tanpa ILA sedar air mata menitis.Mereka mempunyai anak tetapi sanggup anak anak mereka menghantar mak ayah ke rumah org tua.Sebab mereka hantar mak ke rumah org tua sebab si ibu tak nak menjaga cucu. hello...mak awak dah tua.Cukup cukuplah dia menjaga awak dari kecik sampai dah besar.Takkan anak awak pun ibu awak nak jaga.


Si mak cakap kalau anak nak jenguk dia kat rumah org tua tu, dipersilakan. Dosa anak anak dia ampunkan dunia dan akhirat TETAPI untuk mengikut anak anak kembali kerumah dia tak nak.Tak mau dah.


Mesti malu kan anak anak bila wajah mak wajah ayah terpampang di TV.Kalau untuk benda yang baik takpe, ini sebab anak anak tak pedulikan mereka.Sian Ila tengok.


Bagi ILA selagi org tua ada selagi itulah kita berbakti pada mereka.Ingatlah pengorbanan mereka pada kita.Mengandungkan kita, melahirkan kita,membesarkan kita, bagi makan, minum dan didikan yang sempurna.Apa lagi kita nak.Janganlah menyusahkan mereka lagi.Time berusialah mereka nak mendekatkan diri mereka pada Alllah.Mengisi masa masa mereka dengan amal ibadat. Sapa sapa yang masih ada mak ayah tu, ingatlah.Ila tak bernasib baik mcm korang.Mak ayah dah takde.Tinggal sebatang kara.


Betullah kata orang


SEORANG IBU BOLEH MENJAGA 10 ORANG ANAK

TETAPI

10 ORANG ANAK TAK BOLEH MENJAGA SEORANG IBU

PIKIR PIKIRKANLAH.

No comments:

Post a Comment