Saturday, January 30, 2010

RASA HATI AIDILA

Aidila dilahirkan 23 tahun yang lalu. Anak kedua dari 4 beradik.3 permpuan 1 lelaki.Tetapi kini ila hanya tinggal sorang.Semuanya telah pergi jauh tinggalkan ila. Ila hanya menumpang kasih makcik, pakcik , kak dah dan 2 org abang yg sgt sgt sygkan ila. A'ah ..ila tak rasa ila sendiri sekarang.Sekurangnya ila ada tempat untuk ila luahkan apa yg ila rasa, yang ila suka, ketidakpuasan hati ila.

Ila sekarang tgh praktikal dekat sebuah hospital kerajaan. Alhamdulillah.Tak lama lagi ila akan habis belajar. Ila akan tunaikan hajat ayah ila nakkan ila menjadi seorang doktor. :-) rasa tak percaya pulak.Sebenarnya bukan cita cita ila pun.Tak pernah terpikir pun.Ye....ila percaya ini ketentuanNya pada ila. Alhamdulillah...ila bersyukur dengan apa yang ada.

Tapi dalam meniti hari hari...kerinduan ila pada mereka yang telah pergi...sentiasa ada. Rindu sgt sgt. Kami sebuah keluarga yang sangat bahagia.Kasih sayang mak ayah, kakak, adik ...ila sangat sangat rindui.Dimana ila akan dapat semuanya lagi? Takkan ada kan.Hanya kenangan bersama mereka jelah untuk ila.

Nasihat dari mereka pada ila dulu akan ila ingat sampai bila bila. Entahlah.Apa apa pun ila mesti teruskan hidup ila.Untuk menjaga apa yg mereka tinggalkan pada ila.

ILA RINDU KALIAN SEMUA....

No comments:

Post a Comment