Saturday, January 30, 2010

CAKAP TU PANDANG PANDANG

Kadang kadang ila tak pahamlah hati manusia ni. Tadi time g kenduri duduklah ngan makcik ila. Adalah seorang hamba Allah dok mengata ayah dan mak ila. Huh...mcm mcm. Nak gak sound dia...makcik....tak tau cerita jgn pandai pandai nak ckp ok.Buat tambah dosa je.Tapi ila sabar lagi.Ila diam je menahan hati.

Apa salah mak dan ayah ambik kami 3 beradik jadi anak angkat.Ada susahkan mereka.Ada mintak duit mereka besarkan kami, bagi pelajaran kat kami.Takde kan?Biar pun kami dulu kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

Memang tadi ila rasa sebak sgt.Mereka tak tau kot ila ni anak arwah ayah dan mak. Memang betul ke anak pompuan ni menyusahkan.Macam2x versi cerita ila dgr pasal ayah, mak dan akak. Sampaikan mrk ckp akak............Adui....

Itulah yang buat ila tak tahan tadi dan membuatkan ila bersuara. Ila kena buat begitu.Ila tak nak nama akak busuk, buruk.Akak ila adalah sebaik baik wanita yang Allah ciptakan.Sesiapa yang kenal akak mrk akan tahu kebenaran kata ila.

Makcik berdua, ila dah mohon maaf dah tadi.Ila bukan nak berkasar, cuma ila nak tegakkan kebenaran. Lain kali klu bercakap pandanglah kiri kanan, depan dan belakang. Mata mata banyak yang memandang makcik.

Sekian terima kasih

2 comments:

~Eila @ Along~ said...

salam kenal darling,
bagusla tegur org tua gitu..bukan ape, mmg kite sebenarnya yg lebih muda segan nak tegur perbuatan diorg tu tp kalo yg dicakap tu berbaur fitnah...beter kite selamatkan diorg dr menambah dosa kan....sabar ye ila..hek hek nama kite sama..call me kaklong la ye..hehe

Siti Tiha said...

salam ila..

sedih denga cerita ila..akak pun setuju tindakan ila..cara ila tulis pun menggambarkan ila yang lembut tapi tegas..bagus lah..

kadang-kadang kita bukan tak nak hormat org tua..namun orang yg lebih tua kadang2 tak matang..

ape2 pun sabar dan semuga gembira selalu.

Post a Comment